U organizaciji Atletskog saveza Kantona Sarajevo danas je održan Atletski kup. Pod vodstvom profesorice Zinaide Fejzić naši učenici su bili sudionici ovog takmičenja. Pored lošeg vremena koje ih je pratilo od samog početka ovog takmičenja, naši učenici su dali svoj maksimum. Mija Dajdžić-Mujkić zauzela je prvo mjesto u disciplini bacanja kugle, Almedina Busnov plasirala se na treće mjesto u disciplini 400m,a Hamza Ahmetović u disciplini skok u dalj, kao i muška i ženska štafeta zablistali su na trećem mjestu. Ukupni plasman naše škole je treće mjesto.
Čestitke i velika zahvalnost ide našim učenicima i profesorici, koji su našu školu predstavili na pravi sportski način.

 

 Danas je na Olimpijskom bazenu Otoka održano plivačko takmičenje pod nazivom Sportske igre Oaze 2019. U ozbiljnoj konkurenciji, ali uz srčanu podršku sa tribina, naš učenik Harun Tanović osvojio je prvo mjesto. Učenici II-ŠH odjeljenja, Harunovi prijatelji, razrednica Emina Šetkić, profesor Elvedin Karahodža i pedagogica Samira Karapuš, koja se posebno pobrinula za transparente podrške, podijelili su radost zlatne medalje sa našim Harunom..
Čestitamo naše Harunu i želimo mu još mnogo dobrih rezultata sa medaljama oko vrata.

 

 U poslijepodnevnim satima posjetili smo Ambasadu Bosne i Hercegovine u Štokholmu, gdje smo toplo primljeni od naših sunarodnjaka i proveli ugodno vrijeme uz razgovor. U odsustvu ambasadorice BiH prijem su organizirali Prvi sekretar Ambasade g. Edin Ljutović i g. Amer Karahodža, koji su nas upoznali sa osnovim funkcijama Ambasade, a to je da pruža podršku našim državljanima u Švedskoj i da predstavljaju našu zemlju u najboljem svjetlu, uz nastojanje da našu kulturu približe građanima Švedske. Ambasada naše zemlje je u Štokholmu počela sa radom 1992. godine u vrijeme agesije na BiH. Kao što je poznato, bosanski jezik je od 1993. godine priznat od strane švedske države i sve do danas se izučava u svim švedskim školama koje pohađaju djeca čiji su roditelji porijeklom iz BiH. Mi kao gosti Ambasade BiH smo počašćeni ukusnim švedskim slasticama, sokovima, kafom i kolačima, što nas je okrijepilo poslije napornih aktivnosti četvrtog dana Programa. Zahvalili smo se našim domaćinima u Štokholmu uručivši prigodan poklon, minijaturni primjerak tradicionalnog bosanskog ćilima i zaželjeli im uspješan rad i u budućnosti. Hvala Puno!

 

 Jedna od centralnih aktivnosti na Programu međunarodne razmjene učenika/ca Srednje škole za okoliš i drvni dizajn i Holavedsgymnasiet je i obavezna posjeta Parlamentu Kraljevine Švedske. Tačan termin za posjetu bio je planiran od 15 do 16 sati u pratnji vodiča. Ovo je najznačajnija lekcija ovogodinje razmjene učenika na temu komparacije uređenja polititičkih sistema ove dvije države, a vezano je za demokratiju i ljudska prava. Švedski Parlament broji 349 zastupnika iz osam političkih stranaka i 29 regija koliko ih ima u zemlji. Naravno, regije sa manjim brojem stanovnika imaju i manje zastupnika u Parlamentu. Izbori se raspisuju svake četiri godine, a Zakoni se usvajaju sa više od 50% glasova zastupnika. Jedna od najvažnijih poslova svake godine je planiranje i usvajanje državnog budžeta, od čega zavisi funkcioniranje svih segmenata društva u cjelini i tada se ulažu maksimanlni napori da Švedska bude na visokoj poziciji razvijenih država EU. Porezne stope variraju zavisno od vrsta roba i usluga. Iznimno veliku korist od ove posjete su imali učenici/ce koji učestvuju u ovom Programu.

 

 Četvrti dan programa međunarodne razmjene učenika proveli smo u Štokholmu zajedno sa 17 učenika Holavedsgymnasiet u pratnji njihova četiri profesora Catarina, Jeanette, Åsa i Leif.
Po dolasku u Štokholm u dvosatnom obilasku muzeja na otvorenom Skansen gdje nam je profesor Leif detaljno objašnjavao izložbu koja je usko vezana za život stanovnika švedske od sjevera do juga u raznim historijskim epohama. U okviru navedenog park muzeja nalazi se i zoološki vrt u kojem su učenici vidjeli neke vrste životinja koje su karakteristične za Švedsku ili za njenu neposrednu blizinu, a koje do sada nismo imali priliku vidjeti uživo, na našim prostorima.